lördag 1 november 2008

Bodsinvigning


Tillbaka till boden. Golvlisten är på plats, och jag har förstärkt upp det helt genomruttna taket med en stötta och lite annat smått och gott. Nu anser jag mig vara klar! Hade det funnits ett amatörsnickeripris i snygga lösningar hade jag nog inte varit en av de nominerade, men med tanke på att hela upprustningen inte kostat mer än kanske en 50-lapp i spik är jag nöjd.

Jag fick plats med allt som stod lite överallt i trädgården, och som nu inte ser lite skrotupplagig ut längre.

I somras fick jag för mig att byta ut... (nu är det det här med vad saker och ting heter på fackspråk igen...) vindskivan (?) på boden. Jag vet inte riktigt varför, för den är ju bara en i raden av helt kaputta grejer. Men den införskaffades och målades i alla fall, utan att bli uppsatt.

Förrän nu! Jag visste inte vad jag skulle göra av den när jag städade i trädgården, så det kändes enklast att sätta upp den. Trimma in längden gör jag dock till våren.

Jag slår med andra ord Tuffa Viktor med hästlängder! (Klistermärket sitter på insidan av dörren till boden.)

Inga kommentarer: