måndag 30 mars 2009

Avlopp i jord är nu kommen


Nu befinner vi oss precis framför ingången till verandan. Den gula slangen är det gamla avloppsröret, som när vädret börjar bli lite behagligare ska grävas upp och ersättas av det grå som skymtar fram i överkant.

Och såhär ser det ut invändigt. Här hamnar alltså diskhon, och till vänster om den diskmaskinen (som nog stod någon annanstans i min ritning här tidigare).

Äntligen dags att lägga i de tillsågade skivorna (höger), ett lager papp (mitten) och isolering (vänster)!

6 kommentarer:

Hilda sa...

Vad spännande det är att följa ditt projekt! Ska bli roligt att se slutresultatet!

Johan sa...

Jag hade gärna kommenterat! Tyvärr har någon avaktiverat anonymfunktionen på bloggen, vilket om jag ska uttrycka mig i klartext andas mycket stark minsär!

Klas Hjelm sa...

Hilda: Tack! Jag tycker också det ska bli roligt att se det klart. Hoppas jag.

Johan: Du tänker på misär = gravt eländigt tillstånd? Det vill säga precis samma beskrivning som passar på folk som inte kan stå för sina åsikter? Gotcha!

Johan sa...

PHÖ!!

För det första vet du mycket väl att minsär stavas just minsär, och för det andra är anonymitetsskyddet inget man leker med. Det borde väl du som (mycket) aktiv fildelare känna till! Eller?

/ANONYM

Johan sa...

He he, glömde visst skriva att bygget blir värsta bra! Ser fram emot att se köket i färdigt skick. Vilka gourmetmiddagar där kommer lagas!

Hilda sa...

Ja, gourmetmiddagarna ser jag också fram emot! Finbesök i Småland liksom