torsdag 7 maj 2009

Skåpsutprovning


Det där om att panelen går fort att sätta upp var väl inte riktigt sant, men nu är jag snart halvvägs färdig i alla fall. För att få lite omväxling i arbetet tyckte jag att det var dags för att prova ut hur skåpen ska placeras. Eftersom de har varit utspridda lite överallt i huset har jag inte haft någon riktig koll på vad som finns, men här syns nu bakre raden som överskåp och främre som underskåp. Plattan i mitten föreställer spisen.

Och här är det från höger kylskåp, skåp, skåp under diskbänken, diskmaskin och lådskåp. Saknades vid fotograferingen: skafferiet. Det innebär att jag har allt som behövs, eventuellt med avsaknad av ett 40-skåp om jag inte använder ett 30-skåp som jag inte gör nu istället.

En mindre rolig nyhet är att hydroforen/vattenpumpen tyckte det var lägligt att slutligen ge upp igår. Jag är med andra ord vattenlös, och klarar mig för närvarande på 5 liter vatten om dagen som jag tar med mig hem från jobbet. Ska man offra ett par liter på de upptorkade blommorna tro?

Inga kommentarer: