måndag 28 september 2009

Lamprenovering


För några veckor sedan blev det kortslutning i den enda lampan som funnits i vardagsrummet. Som tur väl var, håller jag på att säga. Den stod här när jag flyttade in, och den var allt annat än vacker. Så nu fick jag anledning att fixa till den här gamla ärvda lampan istället!

Jag delade på allt som gick att dela på, slipade och oljade om foten, svinto:ade all mässing och bytte ut alla elkablar och strömbrytare.

Och så på med nya lampskärmar.

Och med med 11-watts lågenergilampor är den både energisnål och vällysande. Jag är nöjd!

2 kommentarer:

Emelie sa...

svinto:ade känns bara aningen som ett påhittat ord...

Klas Hjelm sa...

...slipade och oljade om foten, rengjorde med stålullsprodukten Svinto all mässing och bytte...

Vilket flyt texten plötsligt fick!