söndag 20 december 2009

Det blir aldrig som man tänkt sig

Klumpigt nog drog jag om all el till köket utom till spisen, då jag trodde den var dragen i väggen. Det var den förstås inte. Den finns på den här sidan väggen, i sovrummet. Så för att förbereda ny el, inuti väggen den här gången, skulle jag bara riva ner några gamla masonitskivor.

Men se där! En härlig gammal brädvägg!

Jag hade ganska klart för mig hur allt skulle se ut, men nu måste jag nog omvärdera det helt och hållet. Spontant känns det som den här väggen måste vara kvar på något sätt. Kanske precis som den är till och med?

3 kommentarer:

Elinpelin sa...

Den väggen kan nog vara charmig att ha kvar, om den bara inte är i för dåligt skick...?!

Hilda sa...

och kanske vitmålad... ser lite dragigt ut bara =)

Ska bli roligt arr följa nästa projekt!

Klas Hjelm sa...

Det är ju en innervägg, så den har väl inga större krav på isolering. Ytterväggen är likadan, men där går det förstås inte ha kvar den.