onsdag 7 april 2010

Trädgårdsexperiment!


De senaste dagarna har jag varit runt i stan och köpt på mig en av varje sort av alla de billigaste fröpåsarna som finns. Det bara råkade bli så. 24 stycken blev det totalt, och de allra flesta är blommor. Allt från tagetes till silveröga, lövkoja till solros, jätteeternell till brudslöja, men även någon böna och rödkål.

Jag har börjat gräva lite på ett land, men ska jag gräva upp så mycket att det räcker till alla frön så har jag nog att göra ett tag framöver. Så jag tänker experimentera lite. En del blommor får en någorlunda bra jord, en del kanske jag bara gör en enkel fåra till och en del bara helt slumpvis strös ut. Jag kanske får ett blommande hav eller typ ingenting, jag har ingen aning. Men spännande ska det bli!

2 kommentarer:

Mikael sa...

Ett blomsterland? Såååå 1980!

Klas Hjelm sa...

Må så vara; trender intresserar mig föga.