söndag 13 juni 2010

Mindre lyckade konstruktioner


En ögonblicksbild av mitt välorganiserade liv.

Ett tag senare har den gamla ytterväggen blottlagts. Den första innerväggen i vardagsrummet har bestått av tapetserad masonit direkt på läkten, och senare har det tillkommit en gipsskiva på det. Classy!

Och ett tag senare till är det borta också. Mer törs jag inte ta bort, det som är kvar nu är nog bärande. Min tanke är att kaminen (som jag köpte för 1,5 år sedan...) ska gå ut på sidan av murstocken och in i vardagsrummet här igenom. Vi får väl se hur det blir med den saken.

När den gamla brädväggen revs bort blev det även ett 5 cm brett och en meter långt hål rätt ner i grunden. Lysande konstruerat...

Nåja, jag har fortsatt med ytterväggen så länge, som har isolerats idag.

Inga kommentarer: