tisdag 21 september 2010

Medifiering av sovrummet


Bloggen går på tomgång, och så även de flesta projekt här hemma sista tiden. Det jag inte visat är i alla fall den här draperistången som täcker 1,5 vägg. Tills jag funderat ut och hittat vad jag vill ha för slags draperi hänger en liten filt här.

Och här hänger en bidragande orsak till senaste tidens passivitet; efter något års uppehåll har jag blivit med tv igen. En Samsung 40" lcd full-hd för de som tycker sådant är intressant.

Tv-ljudet levereras av de här små rackarna (och tillhörande sub förstås). Går under namnet Acoustic Energy Aego M och låter helt ok. Och bäst är väl det - jag har dragit specialhögtalarkabeln bakom taklisten, så att byta ut dem är inte gjort i en handvändning.

2 kommentarer:

Bet sa...

Jädra fiiin filt!

81 sa...

Filt? Jag tror minsann det är en pläd, fråga Murra.