torsdag 17 juli 2008

Tralltvättande



Så skulle det kunnat se ut när jag tvättat altangolvet. Och det gör det till en början.



Men tralltvätten hade inte räckt till allt, och det tog ju så bra i början, så jag spädde ut det med lite vatten. Sen tog det inte alls bra helt plötsligt. Men skit samma, jag målar rubbet vitt tror jag.



När man inte har en vattenslangskoppling utomhus blir det väldigt jobbigt när man vill skölja av något. Först provade jag att försöka driva en högtryckstvätt med självtryck (en spann på taket). Hände ingenting. Sen försökte jag få det så tätt i köket att det gick att driva högtryckstvätten därifrån. Med eltejp, ståltråd, disktrasor och allt möjligt. Ett flertal gånger. Helt lönlöst. Slutligen lyckades jag i alla fall få det så tätt att det gick att spola lite vatten direkt från slangen.

Inga kommentarer: