onsdag 6 augusti 2008

Idag är det säsongsstart

OS? Nä, jag tänkte snarare på målningssäsongen.



Jag fick för mig att öppna alla fönster för ett par veckor sedan. Det var några få som gick att öppna för hand, de flesta fick slås upp med klubba och hade nog inte varit öppnade på eviga tider. För ert eget välmåendes skull visar jag inga bilder på hur det såg ut under några fönster, men jag kan berätta att larver var inblandade.

Eftersom huset satt sig åt olika håll och kanter behövde fönstren justeras i motsvarande grad för att kunna öppnas utan tillhyggen. Jag kallade in far med elhyvel sist han var här för jobbet.




Eftersom jag visst glömt köpa grundolja (ja, det ska både oljas och grundas, här ska det göras ordentligt!) till altanen fick det bli fönstermålning idag istället.



Dessutom blev det en sista lagning på altanen. Jag orkade inte byta ut hela panelbiten, så det fick bli en liten skarvning. Om det passade? Like a glove! (Eller ja... nästan).

Inga kommentarer: