onsdag 22 april 2009

Tidning, lim och bebisar


Hålet efter fläkten från kaminen är ett av de sista som täpps igen, och jag kunde inte låta bli att stoppa i en färsk tidning som en homage till gamla tiders isoleringar. Nu har jag ju ingen "riktig" tidning, men även en gratistidning har ju ett datum på sig, och lär nog sätta griller i huvudet om/när någon i framtiden får för sig att göra ingrepp i väggen.

Idag har jag limmmat alla lösa knaggar på baksidan av panelen, för att slippa att de ramlar ur senare. En hel del limmande blev det...

Och så kom Kompis slutligen hem efter några dagars frånvaro. Och nu är det bortom allt tvivel - den där buken kan inte innehålla något annat än nya små kompisar! Hand upp alla som vill ha en kattunge!

2 kommentarer:

Emeli sa...

Tyvärr, jag kan inte räcka upp min hand. Huset är fullt av djur och folk. Jag var rädd för att det där med kattungar skulle hända här, så våra stackare kan inte få bebisar. Någonsin. Men det är att rekommendera, att åka med katten till veterinären. Och inte särskilt dyrt. Men å andra sidan - finns det nåt gulligare än kattungar!!?? Farliga är de, de där små pälsbollarna - för så fort man ser en finns risken att den får komma med hem. Så: visa upp dem för alla du känner och jag lovar att väldigt få kan motstå.

Klas Hjelm sa...

Jag har tänkt kastrera, men det känns så elakt att göra det innan hon har fått en kull i alla fall. Och antagligen för att jag inte riktigt vet hur mycket pyssel det är med småttisar. Än.