lördag 18 april 2009

Vårtecken


Kanske ingen supernyhet, men igår upptäckte jag att hade sånahär vårblommor i trädgården.

Och så var jag och fyndade en (riktig) kompost på Silvans utförsäljningsrea.

Den gamla ringklockan var sladden avklippt på, så nu sitter det en ny trådlös dito där. Dessutom är den utrustad med 24 olika melodisnuttar, så prova den nästa gång ni kommer på besök får ni höra!

Idag har jag även sågat hål i den lilla dörren...

...och satt in en kattlucka. Kompis är ute på vift för tillfället, så jag har inte hunnit prova den än, men hon bör väl lista ut funktionen.

Utvändigt har jag tänkt göra en liten isolerad påbyggnadstunnel för att minska värmeförlusterna, men det får bli senare.

2 kommentarer:

Emeli sa...

Shit va smart med kattlucka. Stänger den ute andra katter eller kan Kompis få kompisar? Jag funderade på en såndär, men har varit tveksam. Så hör av dig om den funkar!

Klas Hjelm sa...

Luckan går att ställa på fyra olika lägen: stängt på bägge håll, öppet på bägge, öppnar bara utåt eller öppnar bara inåt.

Problemet är att Kompis inte visat sig sedan i lördags kväll, så jag har ingen aning om det funkar eller inte. Jag har ju inga andra katter springandes hemomkring, men det finns ju lite mer avancerade varianter, där katten har en magnet eller något runt halsen, så den bara släpper igenom den.