onsdag 10 juni 2009

Golvsvärta


Här slipas golvet en sista gång. Att bestämma sig för hur golvet skulle se ut har varit förenat med en hel del tvivel. Jag har hela tiden haft svart som liten favorit, men så ser man ett vitmålat eller vitoljat golv som är jättefint, och så börjar man tveka på sitt val.

Men så bestämde jag mig för svart i alla fall. Det här med att damm och sånt syns lätt är säkert en myt. Intalar jag mig. Nästa fråga var vilken teknik som ska användas - Bets? Vax? Lut? Färg?

Valet föll slutligen på bets, och det blev faktiskt bättre än jag hade hoppats på. Det hade nog räckt med en strykning, men eftersom jag har bets kvar stryker jag det en gång till, varpå det ska lackas två gånger efter det.

3 kommentarer:

Hilda sa...

Vad snyggt det blev! Coolt och annorlunda =)

Hilda sa...

...gillar dock den matta känslan, men det kanske inte är så bra ur städsynpunkt och slitagepåverkan?

Klas Hjelm sa...

Tack!

Och nä, det måste ju lackas på här, annars slits nog det svarta bort ganska fort.