söndag 28 juni 2009

Vilket röj!


Tomtgränsen ut mot skogen har varit lite oregelbunden och går som i en böj. Den "riktiga" gränsen går ett par meter längre ut längs hela den sidan, och helt rakt. Det är min övertygelse i alla fall, då det gamla järnstängslet som finns där inte kan betyda något annat.

Sagt och gjort, dags att reclaima den del av trädgården som rättmätigt är min!

Den här bilden är tagen i nästan samma vinkel som första kortet (jämför tallen till höger i bild). Oj vad tomten känns stor nu!

2 kommentarer:

Emeli sa...

Har du målat dom där träpinnarna än? Alltså - jag är lite lat och skulle välja vita, för man kan köpa såna färdigmålade. Det gjorde jag.
Ikväll hittade vi en söndertrasad råtta under sängen, med inälvorna slängda lite härochvar över golvet. Jag såg något som såg ut som en liten liten tarm, bredvid låg ett litet litet öga. Jag börjar så smått undra om jag verkligen tycker om mina katter...

Klas Hjelm sa...

Oj, det lät mordiskt... Jag fick också en liten mus häromdan, men Kompis lägger dem intakta på dörrmattan utanför.

Antar att du menar socklarna? Hmm... har inte ens tittat efter färdiga. Men nu är de tillverkade i alla fall, och jag målade precis dem för tredje gången. De blir vita!