torsdag 18 september 2008

Handfat i fotnivå


Jaha, då var vi tillbaks vid toaletten igen, och nu är handfatet nerskruvat...

...och masonitskivorna med kakelfogsrester nerrivna. Högra spalten med gipsskivor var så decimerade i kanten att de också fick stryka på foten.

Nu har jag kommit till ett vägskäl.

Väg 1 - den enkla vägen
Beskrivning: Jag har rivit färdigt och kan börja bygga tillbaka allt som jag vill ha det.
Fördel: Toaletten blir färdig inom rimlig tid, med rimlig arbetsinsats och till rimliga pengar.
Motto: Ta dig inte an mer än du klarar av.

Väg 2 - den seriösa vägen

Beskrivning: Jag fortsätter riva ner innerväggar och isolerar dem. Vill jag vara riktigt jäklig river jag upp golvet och isolerar även där, eventuellt med golvvärme.
Fördel: Toaletten får ett behagligt vinterklimat och behöver inte göras om igen senare, om ambitionen blir att isolera resten av huset seriöst.
Motto: Gör det ordentligt när du ändå gör det.

Jag tror jag får ta en diskussion med bättre vetande om vägval.

(För övrigt är det inte R2D2:s kusin på besök, det är bara en vanlig grovdammsugare från Ö&B.)

1 kommentar:

Industriell Automation sa...

Riv ytterväggen samt riv väggen till garderoben så du får plats med en dusch med när du ändå håller på.

Mycket jobb men blir bra när du är klar.