söndag 7 september 2008

Nästa projekt börjar... nu!


Eftersom vädret helt och hållet vägrar låta mig måla utomhus föll idag andan in att börja på det första inomhusprojektet istället - toaletten.


Det behövs väl ingen större motivering för att göra något åt det här. Jag har någorlunda klart för mig ungefär hur jag vill ha det, men det återstår en del praktiska detaljer.


Jag börjar med att ta bort lite lister. Man kan ju inte låta bli att fundera hur någon en gång i tiden tänkte: "Jag vet, jag tar de här vulgärt fula gulgröna tapeterna och sätter över de ganska trevliga blommorna som sitter här nu!" Eller?


Hoppsan! Det ena leder till det andra, och rätt vad det var så hade jag rivit halva toaletten. Jag hade funderat på om det hade gått att måla om kaklet på väggen, men när de flesta nedersta bitarna följde med golvlisten så kändes det rätt att köra bort hela rasket.

Det var ju sånthär bloggen var tänkt för, inte berätta vad jag äter till frukost. Än så länge är jag lyckligt ovetande om allt det jobbiga arbetet som återstår...

1 kommentar:

Anonym sa...

shit vilket projekt..men vi har ju sett att saker har ordnat till sig hittils...så jag tror det kommer bli bra till slut!

Hoppas du har kryat på dig..jag har själv ¨åkt på förkylning nu...trist!

Tjohoo!