torsdag 12 februari 2009

Köksplanering


Att planera köket är ingen barnlek. Jag tror jag gått igenom alla tänkbara placeringar de senaste dagarna, bestämt mig för några och refuserat dem någon timme senare. Nu är jag varvet runt, och placeringen blir ganska lik det tidigare köket.

Förutom att det tillkommer en dörröppning. Ikeas köksplaneringsprogram är ganska besvärligt, så ni får ha överseende med en del. Som att det är dörrar i öppningarna till exempel. Och så får ni tänka er att bänken till höger är en inbyggd kökssoffa. Och att diskmaskinen är till höger om spisen.

Och att diskhon är mitt på bänken ut mot fönstren.

Det blir en smula trångt, men det är inte mycket att göra något åt.

Har ni några åsikter om planeringen? Något bättre förslag? Kommentera!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det ser bra ut..är ju som sagt inte så mycket plats att spela på...men vad är syftet med två dörröpningar? Annars skulle de ju frigöra lite space kanske..

Klas Hjelm sa...

Det ger mer luftcirkulation, vilket ger bättre värme. Och så blir det lite öppnare. Visserligen på bekostnad av lite väggyta, men jag tror man får ta det.

Anonym sa...

haha, trodde inte du tankte pa sant bror! trodde mer det var av lathetsskal. Jobbigt att ga nan extra meter genom sovrummet nar du kommer hem och ska ata dina flingor..
Men tycker for ovrigt det ser bra ut...