tisdag 10 november 2009

Akut listbrist


Nu är de merparten av listerna i köket på plats. Men (och det här är ett långt och djupt men), listerna räckte förstås inte. Jag hade förstås köpt en för lite, trots att jag tyckte att jag räknade i överkant. Och nu är förstås den listen slut i affären. Eller slut, den kommer förstås inte komma in mer överhuvudtaget. Och konkurrenten hade förstås inte den heller. Det måste väl anses vara höjden av otur när man bara väljer en list på måfå ett par veckor tidigare, att den helt plötsligt inte finns längre.

Jag ska leta lite till, men det verkar inte hoppfullt. Och då återstår följande alternativ:

1. Att tillverka egna likadana (jättebesvärligt), eller...
2. Hitta någon annan list runt dörrarna (lite konstigt).

Dagens läxa är alltså att alltid köpa lite mer än vad man tror det går åt!

4 kommentarer:

Bet sa...

Jag hoppas inte detta påverkar festen. Jag tror jag talar för merparten av gästerna när jag påstår att en list mer eller mindre är av underordnad betydelse!

Emeli sa...

Ska jag kolla om din ovanliga list finns i huvudstaden? Har den typ ett namn eller nummer eller nåt annat konkret? Som sagt åker vi snart söderut och om den inte är fasligt lång kanske den får plats i vår bil.

Klas Hjelm sa...

Som om det inte vore nog med bekymmer hade jag en etikett kvar igår, som jag rev av på mitten (förstås) och nu har slarvat bort (förstås igen). Jag TROR dock listen heter GAPRO kombilist 1058. Jag ska undersöka lite till idag. Men tack för erbjudandet!

Elin o Andreas sa...

Ja är int´bitter...;)
Men håller med Bet..det blir fest ändå!!!
Hör av dig om det inte fixar sig, så kan vi kanske kika lite i Linkan oxå!

E och A