lördag 22 maj 2010

Årets första kortbyxedag


Idag har det varit värsta sommarvädret mest hela dagen, vilket inbjöd till utesysslor. Som att städa upp altanen till exempel. Den har fungerat som avdumpningsplats under vintern, och jag fyllde hela bilen med skräp. Superskönt. Dessutom fick jag upp de här tyllaktiga gardinerna, som aldrig blev av förra året. Ganska meningslösa kanske, men det blir lite mer rumskänsla på altanen.

Men det är inte bara jag som har saker på gång här. Grannen ska riva ner hela sitt hus och bygga ett nytt, lite större på samma plats. Han är ju snickare till yrket, så det ska väl gå bra. Här på bilden är det dock någon slags lärling som hjälper honom riva ner plåttaket.

Vänta här nu... sa du plåttak? Som jag behöver till min bod och som bara ska slängas sådär? Då tar jag hand om det!

Inga kommentarer: