torsdag 6 maj 2010

Det växer!


Igår sådde jag gräs lite varstans, så nu har jag skaffat ett par vattenspridare! Den andra, som inte är med på bild, sprider nog vattnet jämnare, men de här som liksom flyttar sig genom att slå på vattenstrålen är ju så otroligt mycket mer fascinerande.

Här till höger syns den numera färdigsatta häcken, som går i en båge bort från boden och sen fortsätter rakt i 20 meter eller något. Och till vänster ska det bli gräs. Det blir nog även en hel del kirskål och annat otyg också; jag har fuskat rätt ordentligt med ogräsrensningen. Men hellre kirskål än inget alls, ogräs är ju grönt det med.

I andra änden av trädgården har lökarna jag satte i höstas utvecklats till såhär fina... ehh... heter de påskliljor även om de inte är helgula?

Edit: Pingstliljor är det nog.

Och bland fröna jag hittills sått ute är ringblommorna de mest ivriga att komma upp.

14 kommentarer:

Emeli sa...

Inlägget försvann för att jag tog bort det - det såg helt galet konstigt ut. Hur gör du för att texten ska fastna under bilden och inte lägga sig vid sidan av den? Blogger är kasst. Men jag kommer aldrig att orka byta.

Klas Hjelm sa...

Om man lägger in alla bilder först så blir de ju en massa html-kod. Och där får man liksom stoppa in sina textsnuttar mellan bildkoderna.

Hilda sa...

Har du en blogg Emeli? Vore kul och läsa!

Emeli sa...

ja, men det är ju så jag har gjort tror jag. Var exakt i koden ska jag lägga in texten?

Hilda: klicka på mitt namn så kommer du t bloggen:), annars: lillakattfamiljen.blogspot.com Hoppas att du har det bra!

Klas Hjelm sa...

Titta på det här, så ser du koden för mitt senaste inlägg:

http://paste.snelhest.org/?id=egdixwj63a

Emeli sa...

ja, men jag fattar inte. ser inte själva texten... Ursäkta min tröghet.
(ganska korkat att ha en konversera såhär. men samtidigt väldigt trevligt på nåt sätt. detdär facebook är inte min grej)

Klas Hjelm sa...

Haha, vi provar igen ännu tydligare:

http://paste.snelhest.org/?id=rcp4u3qc9e

Det går inte skriva hur det står här i kommentaren, men bilden slutar med ett < / a >, och sen börjar nästa bild med ett < a o n b l u r ...

Fast med lite mindre mellanslag. Däremellan ska texten stå.

Johan Herrbeta sa...

Jag klämmer in en liten kommentar mellan bloggsnacket. Det heter "skånegräs" istället för kirskål, förklaring finns.

Elin sa...

Ha ha..vilken rolig konversation, hur som, så är det iaf fint att det börjar växa hos dig..nu hoppas vi bara att våren kommer snart oxå!

Klas Hjelm sa...

Jag är medveten om termen skånegräs, men förklaringen är jag nyfiken på. Tell me!

Micael sa...

Det har jag med alltid undrat över vad det kommer ifrån. Upplys oss Johan!

Johan sa...

Alla vet väl att man skriver "Johan" eller "Herrbeta". Aldrig någonsin både och! Så vi väntar spänt på förklaringen, MIKAEL!

Dock. Min talang för växter, blommor och andra i jord levande organismer (ej maskar), säger att kirskål växer vilt lite varstans i skåne, men vem vet... Förklaringen kanske är mer spännande än så!

Herrbeta sa...

Ursäkta, MICAEL ska det naturligtvis vara. Ber om ursäkt :)

Hilda sa...

Emelie: Trodde att det var syster-Emelie, fick inte ihop det riktigt när jag började läsa bloggen...ha ha fin blogg och intressant läsning!