tisdag 3 maj 2011

Spånspan i markplan


För att börja bygga upp väggen igen måste golvet bort först. Men jag har inte riktigt lust med att bryta upp hela golvet förrän det blir lite varmare, så jag tar helt enkelt bort lite i änden på det nu.
Med tanke på hur det känns att gå på på vintern var det inga tvivel om att det var dåligt isolerat, men att det var såhär dåligt trodde jag väl inte riktigt. Under laminatgolv, spånskiva, gammalt plastgolv, tidningar och tjockt trägolv är det bara några centimeter med spån. I bästa fall – på vissa ställen (i överkant av bilden) var det ingenting alls. Inte undra på att det varit kallt!

Denna lysande tillbyggnad kan förmodligen dateras till typ 1963. Då kunde man köpa en 23" Monark-tv för 1500 kronor. Trots att den var förberedd för kanal 2 ter det sig inte som någon fantastisk deal med dagens mått mätt.

8 spänn för ett oljefilter till en B16 hade jag däremot inte tackat nej till. Jag betalade 176 kr för detsamma häromveckan.

Inga kommentarer: