onsdag 29 oktober 2008

Bambu på byggsats


Det gick limma bambun på väggen. Men det var inte lätt. Och med tanke på att det säkert blir 100 bitar blir det praktiskt ohållbart.

Min senaste idé, och den enda vettiga jag kan komma på över huvud taget, är att sätta upp en spånskiva på gipsskivan, och sedan bambun på den. Och för att göra det lite enklare för sig kan man då "modulbygga" dessa i delar, så man kan limma bambun i liggande läge, spika fast dem i kanterna och sedan smäcka upp hela biten på väggen.

För att göra detta krävs dock:
a) en spånskiva till, det här var bara en spillbit
b) något som kan såga lite mer precist än vad min 99-kronors sticksåg mäktar med

Det blir med andra ord att invänta hjälp från mer erfaret håll tror jag.

Men jag kunde ju i alla fall måla den här biten så länge. Alltid något.

2 kommentarer:

Emeli sa...

är din katt jobbig? vi har ju en snäll och en jobbig katt. den som inte tror att katter har egna unika personligheter har väldigt fel. de har även helt olika aptit, vilket leder till att de får helt olika kroppsformer. vi har en smal katt och en fet katt. den smala är mest sympatisk. din katt ser fin och snäll ut. men jag har glömt vad hon heter.... /emeli

Klas Hjelm sa...

Min katt heter Kompis. Hon är snäll ibland, som just nu t ex, och hon är jobbig ibland, som för fem minuter sen när hon absolut verkligen var TVUNGEN att bita mig i tårna. Hon är nog fortfarande för ung för att kunna uppvisa någon slags fetma, men eftersom hon får vara ute och springa och jag inte göder henne med grädde bör hon väl klara sig från det antar jag.