söndag 12 oktober 2008

Gamla trådar börjar nystas upp


Söndagen bjöd på fint väder, vilket naturligtvis leder till utomhusarbete. Jag gräver bort gräset längs huset för att panelen inte ska ruttna på samma sätt som altanen. Det får väl bli några fina stenar eller något sådant här senare.

Överskottsjorden från grävningen använder jag som fyll till boden. Den trogne läsaren kommer kanske ihåg hur det såg ut här sist. Nu har jag jämnat till det och stampat upp det lite.

Delarna från den gamla trallen i gräset blir nu till nytta. Jag börjar med att bygga ett slags ramverk (eller vad det nu egentligen heter).

Sådär, det borde väl hålla? Nu fattas det en bit upp till väggarna än, så jag behöver några stenblock eller något för att få rätt höjd på det hela. Det syns inte så bra på bilden, men det fattas nog uppåt 15 cm på sina ställen. Ingen bloggläsande jönköpingsbo som råkar ha några gamla stenplattor eller liknande till övers?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du fixar, allt tar tid, men tycker du är asduktig som orkar, jag orkar knappt städa mina två rum och kök..hmm

Hörs snart! /E

Klas Hjelm sa...

Jag orkar inte heller städa mina rum och kök. Du skulle se hur det ser ut här inne...