söndag 7 december 2008

Skaplig hylla!


Idag har det hänt grejer! Andra bambupanelen blev färdig, vilket medförde att jag kunde börja bygga min uttänkta hylla.

Nu fick jag användning av min nya cirkelsåg - med laser! Klart användbart när man sågar utan stöd.

Finsnickeri i den högre skolan, men både figursågad ände och ett hål i mitten.

Och efter några timmars mätande, sågande och slipande var den så på plats.

Titta på den passformen!

Från början var tanken att hitta några gamla brädor som var ganska jämngråa och behålla det så. Sedan har jag ändrat mig en massa gånger på vägen. Nu känns det som de är alldeles för olika i färgen för att behållas såhär, och det blev nog lite ruffigare än vad jag tänkt mig. Alternativen som kvarstår lyder som följer:

1. Måla den i samma färg som väggen
2. Måla den typ brun
3. Lasera i typ brunt

What say you?

4 kommentarer:

Anonym sa...

tycker det var rätt coolt faktiskt, ska du göra nåt, så isf lasera brun..för jag tycker inte du ska måla den...men kanske iof är svårt att se helheten på bild..men men

Klas Hjelm sa...

Det lutar åt alternativ 1 för tillfället, men jag låter det vara för några dagar.

Anonym sa...

Fint, men lasera brunt. Du måste behålla träådrorna. Annars blir det MISÄÄR!


/Herrbeta

Klas Hjelm sa...

Jo, jag har nog svängt över till 2 eller 3 nu igen...

Men nu har jag inte ork med något av det, så det får vara ett tag.