tisdag 2 december 2008

Tid för ljus


Nu, efter att ha bott här i snart ett halvår, fick jag plötsligt för mig att göra något åt den lite spartanska hallampan. I ärlighetens namn var det dock mest för att jag var trött på att flytta runt kassen med den gamla otympliga ikeaplafonden. Bättre att hänga upp den så blir man av med den, tänkte jag.

Efter en hel del funderande kom jag fram till att jag behövde en distans mellan lampan och taket om jag skulle få plats med att koppla in den. Jag tittade mig omkring och såg att locket till en cd-spindel hade precis samma storlek som upphängningsmanicken. Så det var bara att skära till en sån lite!

Så ser det ut när den är ditskruvad.

Och sådär ser det ut när hela kittet är på plats. Nu blir visst alla ojämnheter och dåliga spacklingar i taket onödigt synliga, men men...

Inga kommentarer: