onsdag 31 december 2008

Tid för återblick

Nyårsafton. Klassisk dag för reflekterande och tillbakablickande. Det är även precis ett halvår sedan jag började blogga, och några dagar längre sedan jag flyttade in. Så, vad har hänt det senaste halvåret?

Jo, jag har som sagt flyttat hit.

Altanen lagades på ruttna delar.

Och blev nästan färdig.

Jag fick ihop ett golv till boden.

Och en luftvärmepump står numera för uppvärmningen.

Jag köpte en bil.

Och krockade med den en månad senare.

Toaletten blev det första inomhusprojektet.

Det blåstes ur helt och hållet och byggdes upp igen.

Sedan dess har mycket handlat om bambu.

Och även toaletten är nästan färdig.

För ett tag sedan var det dags att göra något åt förrådet.

Det gamla revs ut.

Och det är nu näst... hmm, man börjar kunna ana en trend här?

- Och glöm inte mig! Jag har ju bott här nästan lika länge som husse, och jag har ständigt något hyss på gång. Det senaste är att klättra upp i den rosa julgranen, trots att jag inte får.

Ja, det var väl vad som hänt i stora drag. Från och med nu tror jag att jag slår av lite på bloggtakten. Jag bloggar när jag har något att berätta, men jag skippar en-post-om-dagen. Tror jag. Vi får se. Blickar man in i 2009 ser man att det finns mycket kvar att fixa med.

Gott nytt år allesammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Detsamma broder! Vi ser med spänning fram emot nya projekt under 2009 ;)