torsdag 18 december 2008

Tjuvstart på nästa projekt


Då var det dags för nästa projekt: Förrådet. Inte för att jag är färdig med toaletten, men det blir så mycket dötid att vänta på att bambulimningen ska torka. Plus att det börjar bli trångt med prylar överallt, och här är det inte lätt att stuva in mer som ni ser. Det behöver organiseras!

Så för att det ska bli bättre måste det bli ännu värre ett tag först. Ni som varit här nyligen kan tänka er hur det ser ut i vardagsrummet nu...

Och här bakom allting var visst en stor spricka i väggen som jag inte ens sett innan. Gipsplattan kan jag väl förstå, men kan ett hus sjunka ihop så att golvlisten går rätt av på mitten så?

Jag spacklar igen skiten, det är ju trots allt bara ett förråd.

Och titta här! Två strykningar senare är det aningen fräschare än tidigare. Extra smidigt är det när allt ska ha samma färg, det är bara att klabba på. Men jag tror det behövs en strykning till, tapeten lyser fortfarande igenom på några ställen.

Inga kommentarer: